غربت موهوم

غربت موهوم

اندیشه ی یک شاعر، باید چراغ خانه مردم باشد و نامش، ماهی بر پیشانی تاریخ... - پژواره -
غربت موهوم

غربت موهوم

اندیشه ی یک شاعر، باید چراغ خانه مردم باشد و نامش، ماهی بر پیشانی تاریخ... - پژواره -

حسی سیال...

سپاس خدا را
که خانه ندارم!
داشتم اگر
دیواری کوتاه تر
 از دیوارِ من نبود!

* * * * *
شب  است و تب
 اجاق
روشن کرده است!
با لاشهِ نحیف
 می رقصم...
بقایای من تا سحر
نیم مشت
خاکستر هم نمی شود!

* * * * *
- پژواره -
^ ^ ^ ^ ^ ^ ^

نظرات 4 + ارسال نظر
احمد الماسی یکشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:13 http://paeezan2.blogfa.com/

در این دیر مرا
پیری‌است
که با واژه‌هایی ساده
مشق زیستنم می دهد
و اعجاز آسمان را به زمین
نزدیک می کند

در این دیر مرا
پیری‌است
که تنها دوستی را می ‌شناشد و
تماشای دشت شقایق‌های عاشق
هدیه سحرگاهانش
به کودک دل است

به خلوت آدمهای لایق می‌بَرَدَم
به کنکاش شعرهای بالغ
به شناختن انگیزه‌های صادق...


در این دیر مرا
پیری است
که پیش آز آنکه خروس
به بیداری بانگ برآرَد
توشه‌های بودن ایل را
راهی می کند
که می‌داند
فردا باید زنده بود....

راستی !
پیری چنین فرزانه را
حرمت‌
چه اندازه
باید گذاشت ؟
وآیا بالهای کوچک من
وسعت آسمانش را
پرواز
می‌تواند....


پیشکش به استاد "پژواره"
که چون پیری به گشایش،
راه را می نماید....

سلان احمد جان بسیار ممنون این ماندگار عالی را در zhar3.blogsky.com یا همان - تا طلوع - منتشر کردم.

بچه گیام یکشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 21:40 http://www.barbadrafteha.blogfa.com

سلام استاد بزرگوارم
خوشحالم اینجا رو پیدا کردم
وبلاگ شخصی هم لطف خاص خودش رو داره...
اشتباه تایپ می کردم؛ فکر کردم وبلاگتون رو حذف کردین اما اسمش هنوز در پروفایلتون هست


برمی گردم بزرگوار برای خواندن

با اجازتون وبلاگم رو به هر دو وبلاگ شخصی و تقدیمی شما مزین کردم


پاینده باشین بزرگوار

آرمان همدانی تویسرکانی کرزانی دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 15:59 http://armantoyserkani.mihanblog.com

سلام
از قلم فرسایی ودیده رنجانی شما سپاسگزارم
جالب وزیبا بود
دغدغه های قابل ستایشی دارید تبریک میگم
{رسالت فرهنگ وهنر ایرانی وتاثیر آن بر انسان ایرانی }در وب سایت ما
لطفا ما رو از نظرات خودتون محروم نکنید

شطحیات دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 21:14 http://gozarazkhod.blogfa.com

برای روز میلادم اگر تو
به فکر هدیه ای ارزنده هستی
منو با خود ببر تا اوج خواستن ..

سلام هم پیاله

زهره چهارساله شد
و چقدر خوشحال میشه ک دوستان خوبش رو دعوت کنه

خوب باشید و برقرار [گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد